“Podczas choroby mądrość nie dowodzi swojej potęgi, zręczność nie zostaje wykazana, siła nie może walczyć, bogactwo staje się bezużyteczne,
a rozsądek bywa bezsilny. “

Herophilies, 300 p.n.e.

(Tekst pochodzi z książki dr n.med. Preeti Agrawal Zdrowie jest w nas)

Wojna z rakiem

W 1971 roku prezydent Stanów Zjednoczonych Richard Nixon ogłosił „Wojnę z rakiem”, w czasie której do roku 2000 miały zostać wynalezione leki całkowicie zwalczające choroby nowotworowe. Jednakże – mimo olbrzymiego wsparcia ze strony społeczeństwa, ogromnych nakładów pieniężnych, wysiłków badaczy i klinicystów podejmowanych w ciągu ostatnich czterech dekad – ludzkość nie wygrała tej „wojny”. Nie tylko wyniki leczenia większości nowotworów (szczególnie w fazie paliatywnej choroby) są wciąż rozczarowujące. Znacznie ważniejsze jest to, że liczba osób chorujących na raka gwałtownie wzrasta. I nadal nie jesteśmy w stanie w pełni zrozumieć zasadniczych powodów rosnącej liczby nowych zachorowań ani znaleźć efektywnej metody leczenia.
Większość ludzi utożsamia nowotwór ze śmiercią lub przynajmniej z uciążliwym procesem powrotu do zdrowia, pełnym fizycznego wyczerpania i bólu. Dlatego też do skuteczniejszej „wojny z rakiem” potrzebne jest nowa strategia. Istnieje szeroka gama metod uzupełniających, które zapewniają większe bezpieczeństwo i efektywność leczenia. Większość pacjentów nie wie o ich istnieniu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych metod leczenia model komplementarny, łączący metody konwencjonalne z innymi, oferuje łagodniejszy przebieg choroby i lepsze wyniki w leczeniu raka. Zintegrowane podejście obejmuje środki uzupełniające leczenie: dietę, witaminoterapię, terapię enzymatyczną, zabiegi detoksykacji, hipertermię, specjalistyczną fizykoterapię i terapię psychoonkologiczną.

Chcesz dowiedzieć się więcej – kliknij w poniższy link.